Jak jsme začali podnikat

Dnes se toho spousta může jevit jako samozřejmost, ale když jsme před pěti lety zakládali Cavalier, ani ve snu by nás nenapadlo, jaké to bude. Že pomoc nakonec přijde z jiné strany, něž by čověk čekal a že se nám podaří prorazit mezi špičku v oboru za tak krátkou dobu. Je jisté, že bez vás bychom nebyli, a tak se svým způsobem cítíme povinováni podělit se o náš příběh plný odvahy, naděje a lásky... 

Celý příběh začal v jednom obýváku pod Ještědem...

Maruška: Já jsem v té době studovala v Liberci módní návrhářství a na společenské události, které jsme spolu navštěvovali jsem si vždycky ušila šaty a Petrovi k tomu nějaký doplněk. To byl vlastně úplně první impuls začít něco tvořit. Budu šít kapesníčky a ty pak budu prodávat! Když pak můj nápad prošel Petrovým drobnohledem, zjistila jsem, že bych skončila ještě před tím, než bych s něčím začala. 

Oproti tomu Petr měl kolem sebe spoustu lidí, kteří pro svoji práci potřebovali dělat dobrý první dojem a hlavně se skvěle cítit. Ale jako většina mužů - nesnášeli nakupování oblečení. A tam to začalo. To, co jsem já milovala by jim vlastně mohlo pomoct vyřešit problém. Budeme dělat pánské oblečení, aby muži nemuseli nakupovat a mohli se pořád skvěle cítit. Náš podnikatelský nápad tedy nebyl výsledkem urputného přemýšlení, ale prosté a nečekané vnuknutí u večeře na balkóně. 

Zůstane nápad dalším pouhým snem, nebo se jej rozhodneme realizovat? Asi nebude překvapením, že jsme se rozhodli pro druhou z variant. A tak v době, kdy většina párů tráví čas nad romantickými večeřemi a baví se o tom, kam spolu jednou třeba vycestují, my už jsme stavěli náš první business plán. 

Díra na trhu?

Po zapíchnutí vlajky v módním odvětví jsme si postupně začali všímat prvních námětů na zlepšení. Tehdy se každý v této branži předháněl v nabídce kolekce a v cenách, tedy spíše ve slevách. Naší "dírou na trhu" se tak stalo rychle nabyté přesvědčení, že muži a ženy přistupují k módě zcela odlišně. Ženy zajímá produkt a cena, ale muže převážně to, aby s oblékáním měli co nejmenší trápení. Pojďme se tedy odlišit službou!

A jak se to bude jmenovat?

Oba jsme věděli, že chceme dělat to nejlepší oblečení, které člověk doma má. Aby si ráno před šatní skříní mohl na sebe vzít "brnění", čeká-li ho ten den náročná bitva. Pro finální název firmy se tak nakonec ukázala klíčová úvaha, že by měl vystihovat našeho klienta, nebo někoho, kým se chce stát. A tak jsme se dostali k rytířům dnešní doby. KAVALÍR! Tak se to bude jmenovat. JO! To je přesně ono. 

Tak jak teda začneme? 

Do teď to bylo pouze o povídaní a úvahách. Nyní přišly na řadu činy. Teď jdeme s kůží na trh. Náš projekt jsme se rozhodli uvést na trh tím, že obdarujeme naše nejbližší a obchodní partnery poukázkami na jejich první oblečení a nějakými doplňky, aby to nebylo jenom o kusu papíru z reklamky. A tak jsme se 2.12.2014 ve 3 ráno plní odhodlání vypravili někam do Polska. Prý tam je velkosklad. A on tam skutečně byl a my se tak po celém dni vrátili domů s pořízenou. Přesněji kufrem auta plným kravat, kapesníčků a ponožek. Obsah kufru jsme ještě  ten večer vysypali na zem, hezky roztřídili na sladěné sety a ty následně dali do papírových krabiček určených na pralinky. To vše pak hezky zabalili a k tomu přidali onen dárkový poukaz.

Takhle jsme obdarovali asi padesát lidí. To nám k našemu údivu nepřineslo ostudu, ale první klienty. Jak se říká, odvážným štěstí přeje! Naši víru v nové zířky jsme stvrdili tím, že jsme to auto prodali a peníze použili na počáteční investice. Proběhlo nám hlavou, že teď už není cesty zpět. No, ale pořád lepší, než si celý život pak přemítat, jaké by to bylo, kdyby...

První klienti...

Necelé čtyři měsíce na to už jsme stáli u nás v obýváku a předávali jednomu z našich kamarádů náš první oblek! Tady jsme odbavili ještě asi tucet dalších statečných, než jsme sebrali odvahu otevřít náš první salon. Pod pojmem "salon" zde ale rozumějte prostor podobný dvoupokojovému bytu ve druhém patře bez výtahu, výlohy i označení.

I přes počáteční podmínky se klienti postupně vraceli a přiváděli svoje známé a kamarády. Dělali jsme to s láskou a dělali jsme toho spoustu navíc. A nebo oni možná měli pocit, že stojí na začátku něčeho, o čem třeba ještě v životě uslyší. Nebo se jen chtěli přijít podívat, proč v té době úspěšný ředitel se 70ti finančními konzultanty skončil a pro co nového se to vlastně rozhodl. Nejspíš správnou odpovědí je, že vše dohromady působilo tak nesourodě a bláznivě, že jen ztěží tomu šlo nevěnovat pozornost. A tak nám to naše počáteční bláznovství v kombinaci s odhodláním vytvářelo docela dobrou reklamu. 

Petr: Původně totiž měl být Cavalier pouze Maruščin projekt s tím, že já jí  budu pomáhat - radou, kontakty a počáteční investicí. Jenže jak tomu v životě často bývá, tam kde dlouho vítězí rozum nad srdcem, vyřeší dilema někdo jiný. Stalo se tak půl roku od vyhrknutí slova Kavalír: z pozice, ze které jsem se dlouhou dobu nemohl sám odhodlat k odchodu, mě vyhodili. V chytrých knihách se píše, že v životě přicházejí momenty, kdy máte příležitost ukázat, jestli věříte tomu, co ve vás začalo žít. A tak jsme byli "přinuceni" zavítat do zóny nepohodlí.

Nabídek dělat znovu to samé, ale pro jinou společnost, bylo víc než hodně. Jenže tím bych popřel vše, v co jsem se rozhodl věřit. Že bych měl hledat svoje "PROČ". A tak se z plánu B stala jediná možná cesta vpřed. S odstupem času se nepříjemné hození do studené vody jeví jako to, co bylo klíčové. Uchopil jsem výzvu urputně se porvat se svým osudem.

Nakonec jsem se tedy rozhodl dělat to, co mi vždy šlo nejlépe - jen na jiném trhu. A tak vznikl projekt s konzultanty. Tentokrát módními. Tím pro nás začala druhá polovina roku 2015. Jenže prodávat pojistky a módu není to samé. Chtělo to reklamu...

Muž roku

Na podzim roku 2015 nás sám od sebe oslovil Jakub Kraus, v té době novopečený Muž roku. Spojoval nás region našeho původu i víra v to, že díky image se dají měnit lidské životy. Víc jsme si nemohli přát. Přání je otcem myšlenky. Náhoda, nebo skutečně mají myšlenky tendenci se zhmotňovat? Tak či onak, my jsme měli naši první tvář a tvořili náš první lookbook.

Oblečení nestačí, Cavalier má být mnohem víc než to!

Po tom, co jsme zvládli existenční strachy z nedostatku zakázek, nás oba přepadla touha po lepším sebevyjádření - pomáhat lidem i s jejich osobním rozvojem. Tím vzniknul nápad na uspořádání naší první konference! A kdo je v Česku ztělesněním kavalírství? No přeci sám mistr etikety Ladislav Špaček...

Částka, kterou jsme za jeho vystoupení měli zaplatit, se pro nás rovnala šesti měsíčním nájmům našeho "salonu". Tak co, jdeme do toho? - Jako bychom na chvilku zaváhali. To bychom ale nebyli my. A tak nezbylo nic jiného než to pojmout ve velkém. Nakonec to nás přivedlo k prvnímu velkému úspěchu a akci jsme přeci jen téměř vyprodali.

Navzdory tomu, že z dnešního pohledu to může vypadat jako pouhý začátek naší cesty, těch prvních 200 lidí pro nás znamenalo moc. Získali jsme díky nim kuráž a nasměrovali nás k vyšším cílům. Víme, že bez nich by Cavalier dnes nebyl, a tak jsme jim nadosmrti vděční. Dvěma z nich obzvláště. Pomohli nám totiž expandovat do dalších měst. 

Expanze do dalších měst.

Psal se rok 2016, začínal druhý rok našeho pondnikání a my postupně začali duplikovat zkušenosti získané v Liberci. Sice jsme zákazníky v Praze a v Brně tu a tam oblékali už dříve, ale stejně jako na začátku, v obýváku. Tentokrát ale v tom jejich. V lepším případě pak v jejich kancelářích. Jezdili jsme každý týden Liberec, Praha, Brno a zpět. Přespávali u Maruščiných rodičů v Břeclavi a stále dokola vozili celý módní salón v autě.

Byla to zkouška víry a odhodlání. Říká se, že do pěti let přežije pouze jedna firma z dvaceti. Myslíme, že právě zde se o našem osudu rozhodovalo. Na klienty jsme vždy měli štěstí. Snad cítili sounáležitost s naším příběhem a tak ty bojové podmínky i přesto, že oblečení Cavalier nepatří mezi nejlevnější, překonali. A tak děkujeme hlavně Petrovi a Vladimírovi! Díky nim dnes mohou službu módního konzultanta využívat zákazníci v Praze i v Brně.

První firemní školení

Jak příběh pokračoval dál, tak nám začátkem roku 2017 přišla milá pozvánka na seminář jedné velké poradenské firmy. Firmy plné úspěšných lidí. A od nás se očekávalo, že jako autorita v oboru jim přesvědčivě vysvětlíme, jak důležitá je dobrá image. Účastníků bylo zhruba stejně jako v Liberci na Špačkovi, ale tentokrát jsme nebyli obklopeni našimi blízkými, ale lidmi, co nás vůbec neznali. A na pódiu nestál pan "Etiketa". Tentokrát jsme na pódiu ústředním bodem pozornosti byli my dva. To pro nás byla výzva v podobě první velké firemní zakázky, která určitě za zmínku v našem příběhu stojí. 

Po zvládnutí těchto akcí přichází vždy velká satisfakce. A jak s jídlem rostla chuť, tak tuhle nešlo uspokojit jinak, než zorganizovat vlastní motivační akci. Vítejte mezi kavalíry!

Lucerna - Večer kavalírů

Akce, kde měl vzplanout plamen kavalírství tak, jak si to představujeme my.

22.6.2017 jsme uspořádali pro naše zákazníky společenskou událost Večer kavalírů - Češi, kteří mění svět. Kde jinde by se taková akce měla konat, než v pražské Lucerně. Na akci jsme pozvali 5 zajímavých řečníků, kteří nějak změnili svůj obor a svými příběhy tam inspirovali ostatní. Touto výjimečnou akcí jsem zároveň důstojně oslavili naše první dva roky na trhu a otevření čtvrté pobočky. A tak jsme si ujasnili, kým jsme a kam chceme jít a po této cestě dnes už kráčíme pět let. Děkujeme, že jste s námi.

 

Váš Cavalier

 

konzultant

Zaujalo Vás to a rádi byste se dozvěděli více?

Stačí vyplnit tento krátký formulář a my Vám s radostí zodpovíme Vaše dotazy.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.